Hakkımızda

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı

Bölümüzde zorunlu hazırlık şartı bulunmaktadır. Hakime Erciyas Yüksekokulu, İngilizce Hazırlık Muafiyet Sınavlarını düzenlemektedir. İlgili muafiyet ve başarı kriterleri, sınav tarihleri ve diğer detaylar için Hakime Erciyas Yüksekokulu'nun ilgili birimleriyle doğrudan iletişim kurulması önerilir.

Yüksekokulumuz tarafından yapılan bu sınavdan başarılı olan öğrenciler, doğrudan bölüme başlama hakkı kazanırlar. Ayrıca, belirli yabancı dil sınavlarından alınan yeterli puanlar da kabul edilmektedir. Bu sınavların hangileri olduğu ve hangi puanların eşdeğer kabul edildiği konusunda daha fazla bilgiyi ekteki 'Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri' bölümünde bulabilirsiniz. 

YABANCI DİL SINAVLARI EŞDEĞERLİK YÖNERGESİ VE EŞDEĞERLİK TABLOSU

Tarihçe

Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümüne bağlı olarak açılmış bulunan İngilizce Öğretmenliği programında 2015-2016 öğretim yılında 40 kişilik kontenjan ile lisans düzeyinde öğretime başlanmıştır. İstikrarlı bir şekilde büyümesini sürdüren bölümümüz eğitim öğretim faaliyetlerini Akçakoca yolu Merkez Konuralp yerleşkesinde sürdürmektedir. Bölümde 1 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.

Misyonumuz ve Faaliyetlerimiz

Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz öncelikli olarak yetiştireceği öğrencilerine ‘meslektaşları’ gözüyle bakmayı ilke edinmiştir. Bizler biliyoruz ki bugün öğrenci sıralarında olan genç arkadaşlarımız bizlerle birlikte yarın ülkemize eğitimci yetiştirme çabasında omuz omuza birlikte mücadele edecekler. Bu yüzden programımızda esas amacımız ülkemizin geleceğini inşa edecek ve öğretmenlik mesleğini tutkuyla yerine getirecek bireyler yetiştirmektir.

 Bölümümüzde verilen derslerimiz kadromuzda bulunan hocalarımızın uzmanlık alanlarına göre dizayn edilmektedir. Öncelikli olarak amacımız İngiliz dilini tüm incelikleriyle öğretebilmek, dili öğrenen bireyin dili sorgulamasını teşvik etmek ve böylece bir öğretmen olarak da bu dili öğretecek olan meslektaşlarımızın sorgulayarak öğrendikleri dili analitik düşünce biçimi yöntemiyle aktarabilmeleri ve her an tıpkı kendi sorguladıkları gibi sorgulayan, araştıran ve öğrendikçe daha fazlasını isteyen bir neslin devamını sağlamaktır. Bölümümüz dil öğretimi hususunda en güncel teknoloji ve kaynaklardan faydalanırken, öğrencilerimizin de bu güncel kaynak ve teknolojilere adapte olmalarını sağlamaya çalışmaktadır. Öğrencilerimizin hem sosyalleşmesi hem de sanatsal faaliyetler içinde olabilmesi adına Topluma Hizmet derslerimizin yanında bir İngilizce Tiyatro Topluluğuna sahip olup, birlikte oyun yazma ve sahneleme faaliyetlerini de sürdürmektedir. Bununla birlikte birçok uluslararası üniversite ile olan ortak faaliyetlerimiz sayesinde öğrencilerimizle uluslararası konferans ve seminerler düzenleyerek dünyadaki gelişmeleri de takip etme ve uygulama imkânı vermekteyiz.

 Fakültemizdeki 4 yıllık eğitim süresince öğrencilerimiz mikro ve makro öğretim teknikleri, uluslararası düzeyde (IBT, TOEIC, IELTS) ve ulusal (YDS, YÖKDİL) gibi sınavları ölçme ve değerlendirme, soru hazırlama, ileri derece İngilizce öğretim teknikleri, çeviri bilimi, edebi metin incelemeleri ve İngiliz Edebiyatı alanında verdiğimiz dersler sayesinde KPSS sınavına hazır duruma gelmekteler. 21. yüzyıl dinamiğine uygun eğitim-öğretim teknikleriyle yetişerek modern ve post-modern çağın iç içe girdiği teknoloji çağının yeni nesil meslektaşlarımızı yetiştirmek için bölümümüze bekliyoruz.

 Bu bölümden mezun olan öğrencilerimiz:

 Öğretmenlik mesleğine ek olarak akademik olarak ilerleyebilir, bireysel çeviri alanına yönelebilir, ÖSYM bünyesinde sınav komisyonunda çalışabilir, çeşitli tercüme bürolarında kariyer yapabilir, kitap yazarlığı alanında ilerleyebilir, çeşitli elçilik ve ataşelik görevlerinde bulunabilir ve devletimizin yabancı dil mezunlarına ihtiyacı olduğu birçok alanda (güvenlik birimleri, Avrupa Birliği Komisyonu vb.) meslek sahibi olabilirler. Ayrıca ERASMUS ofisimiz bünyesinde gerçekleşen öğrenci değişim programlarının imkânlarından faydalanarak da ileriki yıllarda yurtdışı eğitimi ve benzeri faaliyetler için avantajlı bir konumda olacaklardır.